logo
امروز : جمعه ۷ دی ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۴۲۰۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان عنوان کرد:

پیمان‌سپاری مدارس اقماری راهی برای ارتقاء آموزش

پیمان‌سپاری-مدارس-اقماری-راهی-برای-ارتقاء-آموزش
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: پیمان‌سپاری مدارس اقماری می‌تواند به عنوان یک راهکار نوآورانه برای ارتقاء آموزش در مناطق حاشیه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

حمیدرضا اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه مدارس اقماری معمولاً در مناطق دورافتاده و حاشیه‌ای تأسیس می‌شوند تا کودکان و نوجوانان این مناطق دسترسی به آموزش را داشته باشند، گفت: در حد توان و اعتباری که اختصاص داده شده است پروژه را اجرایی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در حال حاضر از مدارس اقماری ۶ کلاسه شهرآرا را داریم که امیدواریم بتوانیم امسال قبل از بهمن ماه تحویل دهیم تا مورد بهره‌برداری قرار گرفته و دانش‌آموزان از آن استفاده کنند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل سایر مکان‌ها به عهده اداره نوسازی نیست، عنوان کرد: اقدام ملی در کوی زنگان در حال انجام عملیات بوده که مربوط به اداره‌کل ورزش و جوانان است و طبق ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش باید خودشان مدارس را تکمیل کنند. یعنی اعتبار مازادی که بتوانیم مدرسه بسازیم، نداریم.

وی ادامه داد: اعتباراتی که برای اداره نوسازی تخصیص داده می‌شود، جزو ردیف‌های ملی یا استانی بوده که این اعتبارات در ساخت پروژه مشخص است.

اسلامی خاطرنشان کرد: برای مثال در مناطق اقماری یک مورد ۱۵ کلاسه کوی نصر که امسال پیمان‌سپاری شده و در دست اجرا است. اما در سال جاری ساخت آن تکمیل نمی‌شود‌ چون پروژه عظیمی بوده و اعتبار زیادی را لازم دارد.

وی با اشاره به مدارس اقماری دیگر تصریح کرد: یک مورد نیز به نام منطقه کوی ثمین ثبت شده اما در حد فاصل کوی فرهنگ و کوی ثمین به خاطر نزدیکی شهر، ۱۲ کلاسه تعریف شده است ولی از آن‌جایی که اعتباری نداریم، نتوانسیم پیمان‌سپاری کنیم.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه یک پروژه ۱۲ کلاسه در پونک در حال انجام عملیات است، بیان کرد: اسکلت این پروژه نیز به اتمام رسیده و در حالت ثابتی قرار دارد، که در انتظار تخصیص اعتبار است تا تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در دنیای امروز، آموزش به‌عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی شناخته می‌شود. با این حال، در بسیاری از مناطق به ویژه در نواحی حاشیه‌ای و دورافتاده، دسترسی به آموزش با چالش‌های فراوانی مواجه است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر